مشاوره تحصیلی متوسطه اول
نوشته شده توسط : پاسخدون

در این پست میخواهیم در مورد مقطع اول دبیرستان صحبت کنیم و به مشاوره تحصیلی متوسطه اول بپردازیم. توی ایران دانش‎آموزانی که علاقه‎مند به تحصیل هستند، باید در دوره های آموزشی سه گانه ای تحصیل کنند که دوره اول دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه اول و دوره سوم، متوسط دوم نامگذاری شده. در این بخش که میخوام در مورد متوسطه اول حرف بزنم، بخش های زیر رو باهم مرور میکنیم.

اول اینکه میخوایم بدونیم اصولا این دوره با چه هدفی توی لیست آموزشی کشور قرار داده میشه. چون اگر این هدف رو بدونیم میتونیم در مورد بعضی مسائل تصمیم بهتری بگیریم. مثلا اگر این دوره خیلی توی سرنوشت دانش‎آموز موثره کاری کنیم که فرزندمون با تلاش بیشتر توی یه مدرسه سطح بالاتر قبول بشه. اینکه منظورم از مدارس سطح بالاتر چیه رو توی بخش مدارس بهتون توضیح میدم. فقط در همین حد بگم ک مدرسه سطح بالا لزوما مدرسه پر هزینه و غیر انتفاعی نیست.

بعد از گفتن اهمیت این دوره به معرفی ویژگی های دانش آموزانی میپردازیم که توی سن قرار گرفتن در این دوره هستند. و بعد از اون چند تا آمار جالب بهتون میگم که دید بهتری نسبت به این دوره سه ساله داشته باشید.

دوره متوسطه اول جایی نیست که دانش‎آموز با محیط درس و مدرسه بیگانه باشه. چون دوره شش ساله ابتدایی رو پشت سر گذاشته و تقریبا دیگه نمیشه بهش گفت که باید فلان کار رو بکنی و اونم بدون دردسر بگه چشم. همین یه دلیل باعث میشه تا که رفتارمون رو نسبت به افرادی که توی این دوره درس میخونن تغییر بدیم. شما توی دوره متوسطه اول بر خلاف دوره قبلی خودش نباید دنبال سیاست های تهدیدی برای دانش آموز باشین. این سیاست ها متاسفانه هنوز توی برخی مدارس به عنوان یه رویکرد به معلم ها و ناظم های این دوره داره گفته میشه. پس اگر دنبال یه مدرسه هستید که فرزندتون رو برای ادامه فرآیند تحصیل خودش راهی اونجا بکنید حتما به کادر مدرسه توجه کنید.

این حرف درستی نیست اما به طور کلی وقتی کادر مدرسه جوون تر باشن کمتر از روش های تهدیدی برای کنترل فضای مدرسه استفاده میکنن. باز هم تاکید میکنم لزوما این حالت وجود نداره و ما معلم های با تجربه و کارکشته ای رو داریم که واقعا با دلسوزی از بهترین روش های تربیتی آگاه اند و دارن ازشون استفاده میکنن. من به طور کلی این موضوع رو گفتم. ممکنه با خودتون بگین خب اینجوری که نمیتونیم از تجربه معلم های کارکشته استفاده کنیم. درسته. باز هم میگم به طور کلی و نه در حالت های خاص جوون تر ها تجربه کمتری نسبت به افراد مسن تر دارند اما به خاطر ویژگی ای که این دوره داره شما میتونید از این موضوع چشم پوشی کنید.

 مشاوره تحصیلی متوسطه اول توسط پاسخدون





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: